Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg den 3 september 2012

Av Evelina - 3 september 2012 15:15

... som jag har väldigt svårt att komma på en bra rubrik till!
Det är helt otroligt, men solen skiner faktiskt idag! :D Det hör ju inte till vanligheterna nu mera, men då njuter man ju av varje tillfälle fullt ut istället, eftersom man inte vet när nästa tillfälle kommer! :)


iaf så har jag inte gjort så mkt idag ,spraymålat en ram till mamma åsså har jag bakat en sockerkaka. Faktiskt inte vare ute särskilt mkt, men de hinns med det åh! Ska ju måla ikväll, glömde fråga pappa om vissa saker igår så måste vänta till ikväll innan jag kan börja måla! Ska ut med Takkos åh en sväng, blev ju en cykeltur med broder igår åh Takkos förstås åh då såg vi en älgko med två kalvar komma springandes över en täckt strax bortanför oss så det var lite kul, är inte så vanligt att man ser det även fast man bor mitt ute i skogen :P hehe! Sen såg vi björnspår åh, dock inte färska men det var på en runda som jag brukar springa, så nu blire ingen springning där på ett tag! Broder tyckte det var lite onödigt åh jag kan väl hålla med.


  Nog för att jag inte är rädd för björnar åh dom är betydligt mer rädda för oss än vad vi är för dom. Åh dom hör ju oss låångt innan vi ens märker av att dom är i närheten så risken för att man ska stöta på en är nog ganska liten men eftersom björnjakten pågår för fulla muggar så är det väl dumt att riskera att stöta på en eftersom att dom kan vara oroliga åh röra på sig mer då när dom blir jagade. Och enligt min mening går en björn bara till attack om man har retat upp den på ngt vis eller om man har kommit emellan en björnhona och hennes ungar. Åh även fast jag har gått den där rundan flera ggr förut åh sprungit där åh cyklat där så har jag aldrig stött på en björn där, även fast jag sett dagsfärska björnspår! Men som sagt, det vore ju dumt att riskera nåt! Har ju inte direkt lust att bli björnmat ;)

 

Men visst är dom rätt söta då? :)


  
Jag saknar dig min älskade ängel! Du fattas mig <3
Nånting jag har väldigt svårt att förstå är hur en sån här liten krabat kan lämna ett sånt grymt stort

tomrum efter sig! Det är helt obegripligt! Vad gjorde jag egentligen innan jag fick Ludde? Iofs, jag var

8 år när jag fick han åh då när mamma o pappa jobbade så fick jag ju vara hos morfar så då hade man ju

alltid någon att vara med ändå.
Men nu har mina två favoritkillar lämnat mig kvar här nere på jorden och jag saknar dom lika mkt för

varje dag som går!


nä nu blev det här ett på tok för långt inlägg så,

adios!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards