Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under januari 2013

Av Evelina - 23 januari 2013 13:29

Onsdag idag och idag är de kallt! va -24 imorse vid halv sju, burr! Skönt att man e ledig idag så man bara kan vara inne åh mysa :)

idag blir de bara Molly&mattemys hela dagen, vart ifrån na i två dar nu, jobbigt.de när man e van att ha henne runt fötterna hela dagarna :)
sen börjar jag få lite prinsabstinens är ett tag sen jag träffa han nu men det ska nog åtgärdas inom en snar framtid! Hoppas jag ju på, åh han fyllde ju 3 månader åh i måndags, storpojk :)

hittills idag har ja inte gjort mkt! Skjutsa mamma på jobbet imorse åh sen när vi kom hem så gav ja Molly mat åh sen gick vi upp åh la oss igen åh somna om åh sov till strax före halv elva för då ville Molly ut :) men de va skönt åh sova :)
käkade frukost åh testa mina nya flingor åh dom va ju skitgoda :) jösses! :D varför har ja inte köpt dom tidigare kan man ju undra :)
sen så har jag klippt klorna på Molly åsså har vi haft tandborsrträning åsså har vi kammat pälsen lite så nu e hon fin åh hon va så duktig åh låg lugnt åh stilla när jag klippte klorna på henne så jag blev riktigt stolt :D så hon fick ett ben i belöning som hon ligger och gnager på nu :)

nä men nu ska jag fortsätta titta på skidåkning, är ju smveckan åh nu så då blir de mkt skidåkning :)
ha en trevlig dag!
adjö

Av Evelina - 22 januari 2013 22:02

sådärja då va dag två gjord oxå åh idag fick man ju mer klarhet i vad vi ska göra, när åh hur så de känns bra :)

men kan ju börja som vanligt! Vakna av mig sj strax efter halv fem imorse för mobilen hade inte ringt? elr så hade jag stängt av den i sömn för jag har nått minne av att den låtit men kom inte ihåg när! Så gick ut med Molly då åh sen ställde jag mig iordning åh åt frukost! Sen vid en halv sex så for ja o pappa iväg åh hämta Carro o sen va han så snäll att han skjutsa oss till tåget! VärldensBästaPappa<3 Sen gicktåget klockan 6 åh såklart va de försenat så ist för att komma fram 7.42 kom vi fram 7.51 så då va de bara att gå snabbt som attan till bussen, tur i oturen va de skitlång kö till den men vi kom ju med iaf men fick stå! Men vette fanken hur vi hade hunnit om vi hade gått för vi skulle ju leta rätt på rätt sal åh :P
Sen va de enbart information åh massa pappersutdelning åh gruppindelning på förmiddan åh jag stog såklart först i min grupp så jag skulle gå längst fram åh ställa mig där åh ropa upp alla... skitkul, näe! Linda erbjöd sig först åh sa att hon kunde göra de men jag måste ju träna lite på att komma över min blyghet åh våga prata mer så det är väl bara att börja träna, men benen skaka så ja trodde ja skulle ramla, händerna skakade så ja trodde ja skulle tappa pappret åh till på köpet stamma jag oxå! usch! men jag gjorde de!

Sen va de lunch åh efter det en eftermidda me bara info! jösses! inge mer information nu tack!
så sluta vi vid typ 3 så då gick vi ner på stan åh sen tog vi 16:15 tåget hem åh sen bussen sista biten så va väl hemma strax efter 7!
Nu har jag ätit lite, hade ju inte ätit sen lunchen vid tolv åh före det inte sen frukosten halv fem men ja va inte särskilt hungrig ändå så vänta till närmare nio efter jag kikat på farmen åh alla bråk åh duschat åh gett Molly mat åh vart ut me henne innan jag satte mig åh åt :)

Nu e jag så trött så jag tror ögonen går i kors snart så nu tänker jag sova åh hoppas att Molly vill sova till åtta imornbitti, annars får vi gå åh sova ändå efter hon ätit :P
nä godnatt!

Av Evelina - 21 januari 2013 21:35

Första dan på skolan idag och min första tanke var: vad i helvete har jag gett mig in på? och den andra var: kommer jag verkligen klara det här?
men det hoppas jag såklart att jag gör :)

annars så ringde klockan sex imorse, va till åh hoppa upp åh ut me Molly åh seb in åh ställa sig iordning åh äta frukost åh sen ge Molly mat och ut med henne innan jag åkte åh hämta upp Carro vid halv åtta! Vid åtta satte vi oss på tåget som skulle ta oss mot gävle åh på tåget träffade vi på två tjejer som oxå skulle gå sjuksköterske, samma som vi så vi gjorde sällskap med dom, stämde träff med Kristina utanför åhlens åh sen så käkade vi lite tidig lunch innan vi knata iväg till högskolan!
Sen var de info, info, info åh lite mer info så jag trodde de skulle rinna ut genom örat innan de var klart men det var mest info om studentkårerna åh sånt där för lärarna verkade om möjligt veta ännu mindre än oss så alla frågetecknen man hade blev ju inte förklarade direkt utan det skulle göras imorn!
Sen sluta vi halv tre typ åsså for jag o Carro med tåget kvart över fyra åh va hemma vid sju :)

så jag har inte hunnit gjort så mkt ikv mer än att ätit mat, kollat på farmen på fyran, gett Molly mat åh vare ut med henne!

Åh nu ska jag sova! klockan ringer 4.30 imorn bitti åh då e de bara att hoppa upp åh göra sig klar för halv sex ska vi hämta upp Carro åh sen går tåget klockan 6! Börjar 8.30 imorn så då har man inget annat val än att gå upp tidigt! Sen slutar jag fyra så jag kmr nog precis missa kvart över fyra tåget åh måste vänta till tio över fem innan jag kan åka hem åh de betyder att ja e hemma klockan åtta imorn kväll! Kära värld!

Nä sova vare ja!
godnatt^^

Av Evelina - 20 januari 2013 18:01

   Idag är det söndag och imorn är det dags för första dagen i skolan och jag är inte ett dugg nervös, faktiskt! Helt otroligt jag som har kunnat gruvat mig sjuk förut inför allt som ska hända men nej nej! Inte den här gången e! Men jag har ju två fina vänner med mig, så vad kan gå fel lixom? nada!


Idag hade jag tänkt jag skulle åka skidor men med ett knä som värker sen torsdagens åk så kändes det inte otimalt allra helst eftersom det säkert kommer bli ganska mycket gående imorn, hit och dit och fram och tillbaka! Men jag tog en välbehövlig promenad med min stora pojk istället, dock skulle jag ha gått längre när det var så fint väder men vågade mig inte iväg mer än den vanliga rundan och det var inte han särskilt nöjd med men han gick in snällt ändå :)

  
Min lilla älskling, om du bara visste hur mycket jag älskar dig<3 Lova att du aldrig lämnar min sida och att du finns här hos mig för alltid! <3 Ibland önskar jag av hela mitt hjärta att vi skulle få träffa din bror igen, bara för en stund, för att få säga adjö på riktigt men nu blev det som det blev och jag är otroligt glad för att du kom in i mitt liv och du tog direkt en stor del av mitt hjärta! Sätratorpets Takkos, jag Ä L S K A R dig <3


Sen så har jag inte gjort mer idag!
Molly har tappat en tand idag :D På sin 4 månaders dag och allt! Lilla tjejen blir stor <3 Mätte mankhöjden på henne imorse och hon växer så hon knakar, redan 34 cm i mankhöjd, bara 4 cm till innan hon är färdigväxt men hennes mamma var rätt stor tyckte jag och lika så hennes pappa! Titta bara vicka snygga föräldrar hon har:
Mamman Mekalistos Ofelia Blåå "Hilda" :
  
Pappan Ketrin´s Fantastic "Milou":
 

Snygga va? :) Molly är väldigt lik sin pappa :)
För att komma in på kennlarnas repsektive hemsida så tryck på dom blåmarkerade, alltså Mekalistos, och Ketrin´s Fantastic :)   
 
min tjej :)


Nä nu ska jag kolla på min farm lite :)
Adjö!

Av Evelina - 19 januari 2013 17:39

Igår var det sämsta statistiken hittills den här månaden och på hela året, har i snitt legat på ca 10 läsare om dagen men igr var det bara en som hade läst den! Lite tråkigt men ja, jag skrev väl lite för ointressant antar jag? fast egentligen, hur skulle dom kunna veta det om dom inte ens har kollat in på den? :P hähä!


idag  så har det vart bra nog mkt bättre väder ute, endast -10 har de vart idag! Men inte har jag åkt nå skidor för det e, näpp, det hanns inte med idag så det blir imorron istället! =) istället har jag och pappa varit till lightvalley idag, köpte ny bärbartelefon så nu har jag en uppe oxå så jag slipper kuta ner varje gång de ringer och jag är ensam hemma och glömt telefonen nere, för det slutar alltid med att dom lägger på så jag inte hinner med at svara! :P haha! sen så köpte vi en present till mamma oxå som fyller år om en vecka! sen så har jag inte gjort så mkt!


nu sitter jag med datorn och gör mitt bästa för att hålla mig vaken! men det är lite halvsvårt för jag är skittrött! Ber snälla söta rara lilla Molly att hon sover åtminstonde till klockan 8 imorn bitti, men sån tur har jag nog inte skulle jag tro!
På måndag börjar skolan igen, och då ska jag vara klar att åka kvart över sju på morron för att ta tio över åtta tåget till gävle och det är lika bra att vara där i god tid så man inte missar det! sen har ja ingen aning om när jag kmr hem men på tisdag ska jag upp redan halv fem för att åka iväg med tåget till gävle klockan 6 på morron för jag börjar 08,30! Jösses, sen slutar jag typ 16,00 så tidigast 19 kommer jag hem då :P kära värld!


nä nu ska jag kika runt lite och ta en godis så jag blir lite piggare =)

adjö!

Av Evelina - 18 januari 2013 17:37

Fy fan va kallt det har vare idag! var -25 när jag var ut med  Molly vid halv åtta imorse och -28 när jag var ut med na en halvtimme senare! burr, så idag åkte långkalsongerna på om man ska klara av att gå ut med na! haha!


annars så idag har jag inte gjort så mkt, sökt studiebidrag till skolan börjar, dock gör ju den det på måndag men har glömt bort tidigare :P eller ja, ärligt talat så hade jag tänkt klarat mig utan studiebidrag nu första terminen eftersom jag ändå bor hemma och inte är ute och roar mig så mycket och är rätt snål av mig, har ju kvar typ hela sommarlönen så då tyckte jag att jag hade så jag klara mig men så kom jag på igår typ att man ju faktiskt har rätt till ett studiebidrag när man ska läsa på högskola så då tog jag och sökte ändå, för egentligen vet man ju inte vad som händer och de där pengarna jag har kanske måste gå till något annat som inte är riktigt planerat så :)


jo jag måste ju få skryta lite grann om Molly åh! Skulle träna lite inkallning på henne ida och träna att stanna och det gick ju skiitbra! :D Efter två ggr så hade hon begripit vad stanna betydde och inkallningen gick på första försöket!! Annars brukar dom ju vilja komma när man börjar sätta sig på huk, men näe, hon satt så snällt kvar åh vänta på att ja skulle ropa, hon till och med LA SIG NER helt FRIVILLIGT!! i väntan på att jag skulle ropa, stolt matte! :D Men det blir lite mer träning men mitt mål med att hon ska klara av sitt, ligg, stanna och kom/hit när vi börjar valpkurs verkar gå i uppfyllelse! :D sen så har jag haft lite krångel med att när hon får ha vattenskålen framme med vatten i så brukar hon vilja kissa inne och det har inte spelat ngn roll hur mkt man har vart ute med henne och hur mkt vatten hon har druckit åh att man har tagit upp vattenskålen när hon har druckit klart så har hon ändå kissat inne, men idag fick hon vatten efter träningen för att hon nog var törstig efter godiset och sen har hon kommit åh gnällt åh talat om att hon vill ut! :D hon har till och med fått haft större ytor och gått på idag och ändå vart så duktig! Nu är det tredje dan hon har större ytor att gå på åh hon blir duktigare och duktigare på att säga till när hon vill ut och hon bryr sig inte om att grinden är öppen! Så snart skulle jag säga att hon är rumsren :) Dock väntar vi minst en månad till innan vi tar bort grinden för det är så lätt att det kan bli bakslag men fortsätter det här så åker grinden bort innan sommarn! Grymt! :)

Min duktiga lilla tjej <3

    
Kärlek <3


Nä nu har det här blivit alldeles för långt så jag garanterar tråkar ut er!

adjö!

Av Evelina - 17 januari 2013 10:05

hej och hå, redan torsdag, snart är det slut på den här veckan och vi närmar oss skolstarten med stormsteg! Min sista lediga vecka har enbart spenderats med Molly, iaf än så länge! Det är lugnt på jobbfronten men det brukar det vara i januari, då det ska bli ett nytt schema för dem som arbetar så har de lite minustid som måste arbetas upp och då behövs inte vi timvikarier, bra på sitt vis det med kan man ju tycka! =) åh nu hinner ju jag förbereda skolstarten i lugn och ro ist för med massa stress :) hehe!


annars så idag så studsade jag och Molly upp glada i hågen kvart i sju för att skjutsa iväg mamma kvart över, hemma vid halv åtta, Molly fick mat och vi gick ut sen åt jag frukost! lika bra att passa på lixom! sen så tänkte jag städa direkt men eftersom jag fått en förfrågan om att sjunga på Zebs dop, som jag förövrigt inte kan men ja träna kan man ju även fast man inte ska göra det :P Hade jag kunnat sjunga så skulle jag ha gjort det, eller ja sjunga kan jag väl men sen hur  det låter är väl en annan femma och jag kan ju säga som så här, det låter inte vidare bra! :P tro mig, ni vill inte ens höra! :P haha!


men nu är klockan lixom redan tio och jag ska hinna städa och åka skidor innan det är dags att hämta mamma igen vid typ tolv, så ja det är kanske bäst att sätta fart om man ska hinna med allt! Måste ha åkt klart till typ kvart i tolv så det är väl bara till att sno på då!

Ha en fortsatt trevlig torsdag!

Av Evelina - 16 januari 2013 12:07

Onsdag idag och det snöar ute! :D grymt! åh inte är det så kallt ute heller så det är ju oxå kanon!


Idag så har jag inte mkt för mig, hade tänkt att åka skidor men spar nog det till imorn istället och går ut och går med Molly idag istället, har ju inte velat gått med henne när det har vart så kallt och eftersom man inte ska aktivera en vuxen hund när det är över -18 grader så måste ju den gränsen gå längre ner det gäller en valp eftersom dom är känsligare? kan man ju tycka iaf! men nu så är det äntligen bra väder så då ska vi ta en liten promenad sen :)


annars så är min träningsvärk både sju gånger jävligare än igår men ändå bättre! Lustigt, men ja det är väl bra det åh! åh nu så är typ allting klart till skolan, nu är det bara ngra frågetecken kvar som förhoppninsvis kommer försvinna på måndag när det är dags för upprop! :) Pinsamt om man inte skulle bli uppropad bara... hehe!


äh nu har jag inte nå mer åh berätta om så jag slutar väl här då så det inte blir så jäkla långt! sen blev ju faktiskt kaffet precis klart så nu ska jag ta en kopp rivigt!
Ha en trevlig dag!
Adjöö!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards