Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under december 2011

Av Evelina - 6 december 2011 19:18

Ja efter de att ja skrev här sist då så hade jag ju svenska då, och som jag trodde så var ingen annan heller förberedd så man var inte själv iaf! Men ska försöka göra klart det till på torsdag, sen om det funkar det är väl en annan femma! kommer nog inte spela ngn roll hur mkt jag än tränar på att göra mitt muntliga så kommer jag ändå stå där med tunghäfta åh minnesluckor på torsdagmorron. Såå jah!
Sen var de ju klassråd då åh när det äntligen var klart så var det dags att åka hem, var lite kallt ute måste jag säga. och för att jag skulle slippa vänta på bussen själv så hängde jag med Lotta in en sväng! :) Var riktigt trevligt det!

Nä nu ska jag ta åh sno ihop en ny header lite snabbt innan det är dags för lite plugg.
Återkommer!
Adios!

Av Evelina - 6 december 2011 11:58

Sitter på skolan nu och har religion. Men eftersom jag gör ett fördjupningsarbete så får man sitta vart man vill! Och det är kanon det! :)

Sen efter religionen är slut så äre dags för svenska och jag tror det inte är nån som kan göra det muntliga nationella provet idag. Undra vad svensklärarn säger om det? men men, han ska väl va glad för att vi gör det ngn gång iaf!

efter det äre klassråd åh sen HEM! :D skönt!


Vad som händer ikväll återstår att se, har en fundering på att sätta mig med datorn och knåpa ihop en header. Har ju spotify till hjälp så det kan ju gå ganska bra, gäller att hitta bilder åh ha lite fantasi bara!

Nä nu har jag inte tid med det här längre.

Adios!

Av Evelina - 5 december 2011 19:21

Måndag och en ny vecka med nya roligheter! förhoppningsvis..


iaf så hade vi hemstudiedag på förmiddan, vilket innebar en liten sovmorron och sen börja vi kvart i ett och gick till halv fyra. Åkte hem då åh fick gå ut med Ludde och leta efter Jazmine som inte hade synts till sen hon gick ut kvart i sex imorse, och det händer inte när det är vinter då är hon bara runt huset och är ute en stund bara. Men jag hitta inte hon så gick in åh käka lite mat och gick ut o ropa med jämna mellanrum. Men klockan hann bli sju innan hon kom in, då hade hon varit ute i 13 timmar! Men hon var inte speciellt hungrig eller speceillt kall o blöt, så undra vart hon hade varit nånstans hela dagen! :)

Sen nu så tittar jag på pengarna på bordet men tror jag skippar det och försöker lära mig lite nytt genom

ponnyakuten istället. Känns nästan bättre det! :)
just ju, bilder kommer så småningom, ni måste ha lite tålamod bara ;), och en ny header är på ingång. Har ingen ro att sitta åh knåpa med en i timmar! Men vänta ni! snart kommer det en.

Adios!

Av Evelina - 4 december 2011 18:06

Så är det andra advent och om 20 dagar så är det julafton idag! :) Julkänslan är nästan på topp, men bättre läre bli när man har huset fullt av tomtar* och allt börjar bli klart inför jul! :D

*tomtar ska det ju naturligtvis stå! Förlåt :P


idag så har det varit en seg dag. hade tänkt tagit en lång sovmorron, har inte riktigt sovigt ikapp sen förra helgen känns det som, men inte gick det inte. Kvart över åtta vakna jag och var klarvaken, så tog med mig täcket över till soffan och la mig o kolla på lite film! :) gick väl ner åh åt frukost vid en kvart i tio eler nåt innan jag gick upp åh fortsatte kolla på filmen.

Sen så har jag lekt med Takkos lite och varit ute och gått med han, så kom vi hem lagom till dess att skidåkningen skulle till åh börja halv ett :) så kolla på det då åh sen vare skidskytte.


Sen nu så har jag ätit, åh nu har jag precis läst alla bloggar som jag läser, och nu tänkte jag ta och gå ner o ta på mig min onepiece, åh göra lite läxa! för snart är det tv, och jag har tv ända till klockan 23.10 ikväll om jag så vill! :) men får väl ta ett avbrott åh göra läxa så jag hinner med allt :P haha!
Har ju lovat er kort på både mina glasögon och mina sniglar åh så ska visa dom åh nu ikväll! :)
Återkommer!
Adios!

Av Evelina - 3 december 2011 22:01

Efter typ 4 timmars slit och irritationsmoment så är jag nu äntligen klar med 5 av årets typ 8 julklappsinköp! Känns rätt skönt det måste jag säga! plus att jag nu äntligen har lassat över en hel del skit från datorn till externa hårddisken, så nu börjar den fungera som den ska igen :P den har varit lite seg tidigare om man säger så!

Nä nu ska jag ta o kika efter lite julklappar till mig själv. sen blire film!
Adios!

Av Evelina - 3 december 2011 21:00

Nu var snart den här lördagen till historien! :)

Idag så har jag o mamma bakat lussebulle, mamma stöpte degen och jag gjorde lussebullarna :) men lessna lite på slutet så det blev 5 st sniglar då :P ska visa bild sen! :) och sen så efter det var klart så kolla jag på skidåkningen, var sprint idag. Efter det var slut tog jag med mig Takkos ut på en promeand så han fick pröva reflexvästen och den var perfekt! :D Sen så drog jag o pappa ner på byn och ja gick in åh köpte creme fraiche och tandkräm :P

Sen nu ikväll så har jag ju ätit då såklart och suttit och fixat lite grann med datorn och sånt där. Har även kollat på lite bilder som jag ska skicka iväg på framkallning! :) åsså har jag såklart lyssnat på spotify ;) hehe


Nä nu ska jag ta o fixa lite julklappar så man blir klar ngn gång ;)

Ha en fortsatt trevlig kväll!
Adios!

Av Evelina - 2 december 2011 20:07

kom på en sak nyss, och det verkar som att jag gillar märket Donna Karan, för jag har två parfymer, den här:
 

som jag fick av brorsan efter ngn båtresa som han var på för flera år sen, och som jag bara använt vid speciella tillfällen så den finns fortfarande kvar! :)
och så har jag den här:
 

som jag köpte när jag var på båtresa i augusti i år (2011) och den har jag faktiskt inte använt än, fyy mig :P men jag väntar på rätt tillfälle, så snart så kanske det kommer ;) haha

sen så är ju mina glasögon också av märket donna karan :P bild  kommer på dom sen! För nu ska jag gå åh kolla på:
 

och ha lite fredagsmys!

See you tomorrow!
Adios!

Av Evelina - 2 december 2011 18:41

Idag måste jag säga att jag var ambitiös! Jag åkte till skolan och var med på en lektion som inte ens varade i en timme! :P Kände mig riktigt duktig faktiskt :P haha!

Efter skolan var slut så åkte jag iväg åh fixa en julklapp, och sen så åkte jag o handla lite på dellan. mamma hade så ont i axlarna att hon inte kunde åka åh när jag ändå skulle iväg då så kunde väl lika gärna jag göra det! :) Sen tände jag ljus på gravarna också!


Nu idag på eftermiddan så hämta ja glasögonen oxå, så sitter  med dom nu! lite ovant äre. sen dess att jag kom hem därifrån så har ja inte gjort så mkt, titta nyss på julkalendern och den är faktiskt bra i år! Man kan nog aldrig bli för stor för julkalendrar! :D Sen har jag ju vart så duktig att jag har skaffat spotify åh! :D blev ju bara en sisådär 100 år efter alla andra men det skiter man väl i :P hvuudsaken man har det!

Nä nu ska jag ta och kolla vidare för snart blir de film o fredagsmys!

Adios!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards